donderdag 15 september 2011

12 x

Aan bonen plukt de boer zich rijk, zo luidt het spreekwoord en inmiddels voel ik me net zo. Zes capucijners plantte ik een paar maanden geleden. Gewoon voor de gein, omdat ik nog een plekje in een bak over had. En ondanks veel nattigheid, weinig zon en betrekkelijk koel weer groeiden de erwten prima, ze kwamen in bloei en er begonnen peulen aan te groeien. Wat een prachtig gezicht! (kijk maar eens bij de foto´s)

Een dag of tien geleden heb ik het resultaat geoogst: 72 capucijners, plus nog wat ondermaatse exemplaren. Niet echt veel, maar gezien de omstandigheden: boven verwachting. De capucijners zijn inmiddels verwerkt in een pastagerecht en smaakten uitstekend.
Ook de tomatenplanten blijven (zij het mondjesmaat) tomaten geven. Te koud  en te weinig zon op het terras en toch kleuren de vruchten stuk voor stuk oranje. Op een schaal in de keuken laat ik ze verder rijpen, zodat de overgebleven tomaten ook nog zoveel mogelijk energie zullen krijgen.
Inmiddels beginnen de pastinaken ook nog op te komen: dat wordt weer smullen in de winter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten