donderdag 9 juni 2011

balkonboeren

Het balkonboeren gaat met ups en downs: de balkonkatten blijven lastig en de stokjes met scherpe punten die ik in de bakken had geplaatst schrikken deze gewelddadige roofdieren niet af. Wat hebben zij toch tegen groenten? Na het zaaien helpt wel een stuk kippengaas over de bakken, maar als de planten groter worden moet dit natuurlijk wel weg.

Vanmorgen de erwten geoogst: daar ga ik vanavond mee aan de kook. De bieten zijn geen succes: na de katse aanvallen zijn er twee achter gebleven, waarvan er één een redelijk bietje heeft opgeleverd, maar veel is het niet. De wortels daarentegen doen het boven verwachting en die heb ik geprobeerd te verplanten. Het resultaat was echter bedroevend, want de wortels kwijnden weg in hun nieuw omgeving. De overgebleven wortels groeien echter rustig door en door tussen de planten wat weg te nemen, krijgt de rest meer ruimte om te groeien.
In plaats van de erwten heb ik de boerenkool gezet, met wat goudsbloemen die ik eerder van zaad had opgekweekt er tussen. Twee courgettes doen ook nog hun best en de eerste sperziebonen spruiten zijn ook alweer verzet. Tenslotte geeft de Oost-Indische kers hoop: wat een prachtige planten zijn dat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten